- Konferensarrangör
Meetx - Koordinator hotell & deltagarhantering
Meetx har lång erfarenhet som PCO – Professional Conference Organiser. Vi är en innovativ, driven och kompetent partner och erbjuder tjänster till företag, organisationer och myndigheter som vill genomföra effektiva och utvecklande möten, kongresser och konferenser i Sverige och utomlands.
Vi erbjuder fullständig service för hela arrangemanget och har ett komplett utbud av tjänster före, under och efter mötet. Du kan också fritt välja enstaka tjänster. Till vårt förfogande har vi resurser, kontakter och kompetens. Vårt professionella team ger råd, vägleder, samordnar logistiken och levererar ett möte med full service och med passion för detaljer. För varje projekt bygger vi ett team som står för specialkunskaper inom respektive område.
Meetx är en del av Svenska Mässan Gothia Towers – en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Här finns över 40000 kvadratmeter yta för mässor, konferens, kongress, fest, evenemang och show. Vi har 1200 hotellrum och sviter, från prisvärd komfort till högsta internationella lyxklass. Våra populära barer och restauranger har något för alla smaker och tillfällen. Läs mer om oss på www.gothiatowers.com.
Koordinator hotell & deltagarhantering – 1 år vikariat
Beskrivning av tjänsten
Som koordinator kommer du att arbeta med flera komplexa uppgifter och projekt samtidigt, vilket kräver erfarenhet och bred kunskap om praxis och alla olika delar i deltagarhanteringsprocessen.
Dina huvudsakliga ansvarsområden innebär:
- Sätta upp on-line registreringslänkar
- Hantering av deltagare via mail och telefon (på engelska och svenska)
- Hantering av förändringar i befintliga hotell bokningar
- Boka rumsblock för projekt
- Förhandla priser och avbokningsregler gällande hotell
- Skapa information till trycksaker och webbplatser
- Statistisk rapportering till Projektledare och kund
- On-site planering och hantering
- Utvärdering av konferensen efter genomförande
- Allmän administration och delta i införsäljningsmöten
Nyckelkompetens och erfarenhet:
- Erfarenhet från arbete i hotellreception eller hotellbokning
- Minst 2 års erfarenhet av deltagarhantering & hotell
- Goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift
- Goda datakunskaper såsom Office (Word, Power Point, Excel)
- Stresstålig och serviceinriktad
- Tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt i en liknande roll
Vem är du?
Vi söker dig som har lätt för att etablera kontakter såväl externt som internt och utveckla dessa långsiktigt.
Du är en person som är trygg i dig själv, prestigelös samt innehar god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Det som också är avgörande för att lyckas på tjänsten är din vana att arbeta i team med förändringsarbete, din kompetens från tidigare erfarenheter i liknande befattning i kombination med en mycket god samarbetsförmåga och ett stort engagemang.
Frågor om tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning from mars 2022 (eller enligt överenskommelse) tom mars 2023. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Jacobsson på telefon 031-7088443 alternativt [email protected]. Vi kommer att göra löpande urval.
Meetx är ett bolag inom Svenska Mässan Gothia Towers som ägs av Svenska Mässan Stiftelse. Stiftelsen är ekonomiskt fristående vilket innebär att vi inte har några ägare eller investerare, allt överskott återinvesteras i verksamheten. Meetx har sitt huvudkontor i Göteborg och tar uppdrag i Sverige och internationellt.
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: 202203
Löneform: Månadslön
Kontakt: Maja Törngren, 0701-616829